A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/biomagaz/cwcms_core/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: core/Security.php

Line Number: 188

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/biomagaz/cwcms_core/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: libraries/Session.php

Line Number: 672

BIO Magazine - ROLAND BERGER 2013: Οι αναδυόμενες αγορές θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της παγκόσμιας αγοράς φαρμάκων μέχρι το 2016 Δεκέμβριος 2015
Δεκέμβριος 2015 No38

BIO Finance

ROLAND BERGER 2013: Οι αναδυόμενες αγορές θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της παγκόσμιας αγοράς φαρμάκων  μέχρι το 2016
ROLAND BERGER 2013: Οι αναδυόμενες αγορές θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της παγκόσμιας αγοράς φαρμάκων μέχρι το 2016

Σε κρίση στρατηγικής βρίσκονται τρεις από τις τέσσερις φαρμακευτικές εταιρείες   σύμφωνα με έρευνα της διεθνούς εταιρείας συμβούλων Roland Berger.

H μείωση στην τιμή και η πίεση του κόστους, οι ρυθμιστικές αλλαγές και η λήξη των πατεντών  οδηγούν σε συρρίκνωση των περιθωρίων διεθνώς.

Οι αναδυόμενες αγορές προσφέρουν τις μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης για τη φαρμακευτική βιομηχανία – και εκεί  το μερίδιο αγοράς τους αναμένεται να αυξηθεί σε σχεδόν 40% μέχρι το 2016, αν και με μικρότερα περιθώρια κέρδους.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες προτίθενται να μετεγκαταστήσουν τη διοίκησή τους (το 44%), την Ερευνα & Ανάπτυξη ( το 43%) και τα τμήματα πωλήσεων (το 51%) στις αναδυόμενες αγορές.

Τέσσερις  βασικές τάσεις οδηγούν  το  στρατηγικό προσανατολισμό των επιχειρηματικών μοντέλων.

Η αύξηση των τιμών και την πίεση του κόστους, ρυθμιστικές αλλαγές και η λήξη των πατεντών  οδηγούν σε συρρίκνωση τα περιθώρια κέρδους στη φαρμακευτική βιομηχανία διεθνώς. Σχεδόν τρεις στις τέσσερις εταιρείες θεωρούν ότι αντιμετωπίζουν    κρίση στρατηγικής, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης της Roland Berger Consultants του «αγώνα Pharma για την κερδοφορία».

Για το λόγο αυτό, το 78% των συμμετεχόντων στη μελέτη είναι της γνώμης ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες πρέπει να προσαρμόσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για να ταιριάζει στις νέες απαιτήσεις της αγοράς. Αυτό περιλαμβάνει έμφαση στις επενδύσεις για τις υψηλής ανάπτυξης στις αναδυόμενες αγορές, οι οποίες θα αποτελούν σχεδόν το 40% της παγκόσμιας φαρμακευτικής αγοράς μέχρι το 2016. Την άποψη αυτή συμμερίζονται πολλές από τις φαρμακευτικές εταιρείες: Σχεδόν το ήμισυ των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να μετακινηθούν διοίκηση τους, την Ερευνα & Ανάπτυξη και τα τμήματα πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα μελέτη της Roland Berger δείχνει τέσσερις τάσεις στην αγορά ανάλογα ον τύπο  της  ώριμη ή αναπτυσσόμενη και τον κύκλο ζωής των προϊόντων  (συμβατικά ή καινοτόμα).

"Η παγκόσμια φαρμακευτική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σημαντική διαρθρωτική αλλαγή. Παρά το γεγονός ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, τα περιθώρια κέρδους έχουν μειωθεί σημαντικά,» λέει ο Michael Dohrmann, της  Roland Berger Consultants. "Αυτό σημαίνει ότι η αναδιάταξη των επιχειρηματικών μοντέλων για να ταιριάξουν στις διαφορετικές αγορές   και τις απαιτήσεις τους, είναι επιτακτική ανάγκη για τη διασφάλιση της επιτυχίας των επιχειρήσεων."

Κρίση στρατηγικού μοντέλου

Παρά το γεγονός ότι οι 10 πρώτες φαρμακευτικές εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν  τις πωλήσεις τους κατά περίπου 13% μεταξύ 2009 και 2010, τα περιθώρια EBIT τους μειώθηκε κατά την ίδια περίοδο σχεδόν κατά 4%. Αυτό ισοδυναμεί με απώλεια κερδών ύψους 34 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτό που καθοδηγείται από τις εξελίξεις στις ώριμες αγορές: «Οι φαρμακευτικές αγορές, όπως η Ευρώπη και οι ΗΠΑ είναι στάσιμες λόγω της αυξανόμενης πίεσης των τιμών, τις ρυθμιστικές αλλαγές στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης και τις πιο αυστηρές απαιτήσεις εισαγωγής για τα νέα φάρμακα», εξηγεί ο σύμβουλος της  Roland Berger Martin Erharter . "Αλλά στις αναδυόμενες αγορές, βλέπουμε ισχυρή ανάπτυξη. Παρ 'όλα αυτά, τα περιθώρια  σε αυτές είναι χαμηλότερα και προέρχονται κυρίως   από τα γεννόσημα προϊόντα."

Οι δαπάνες Ερευνας & Ανάπτυξης έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 80% σε όλο τον κόσμο κατά τα τελευταία 10 χρόνια. Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των λανσαρισμάτων νέων προϊόντων έχει μειωθεί κατά 43%. Ως εκ τούτου, σχεδόν το ήμισυ των ερωτηθέντων εταιρειών πιστεύουν ότι η απόδοση της επένδυσης (ROI) στον τομέα της Ερευνας & Ανάπτυξης είναι περισσότερο ή λιγότερο αρνητική. Μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στον τομέα της έρευνας και οι όσο δυνατόν περισσότερες συνεργασίες με τρίτους παροχείς θα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική.

Οι αναδυόμενες αγορές προσφέρουν ευκαιρίες ανάπτυξης

Εστιάζοντας στις υψηλής ανάπτυξης των αναδυόμενων αγορών, η μελέτη αναφέρει ότι θα μπορούσαν  να προσφέουν μια διέξοδο από αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Οι αγορές αυτές θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση της ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς φαρμακευτικών προϊόντων κατά τα επόμενα χρόνια. Ενώ η αγορά φαρμακευτικών προϊόντων θα αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 4,5% ετησίως έως το 2016, η ανάπτυξη στις  αναδυόμενες αγορές  θα αυξηθεί κατά σχεδόν 12%. Ειδικά η Κίνα, η Βραζιλία, η Ινδία και η Ρωσία αντιμετωπίζουν πάνω από το μέσο όρο ανάπτυξης. Συνολικά, η Roland Berger εκτιμά ότι οι αναδυόμενες αγορές θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της παγκόσμιας αγοράς φαρμάκων μέχρι το 2016.

"Η αύξηση της αγοραστικής δύναμης σε αυτές τις περιοχές, η μεγενθυνόμενη μεσαία τάξη και η βελτίωση των συστημάτων υγείας οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για φάρμακα», λέει ο  συν-συγγραφέας της μελέτης Moris Hosseini. "Ως εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη ότι πολλές φαρμακευτικές εταιρείες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στις αναδυόμενες αγορές για να επωφεληθούν  από  το σημαντικό δυναμικό ανάπτυξης στις περιοχές αυτές."

Γι αυτό και, όπως αποκαλύπτει η έρευνα αποκαλύπτει όλο και περισσότερες φαρμακευτικές εταιρείες έχουν ήδη σχεδιάζει να μεταφέρουν σε αυτές τις ταχέως αναπτυσσόμενες χώρες  τη διοίκησή τους, ( το 44%), την Ερευνα  & Ανάπτυξη (το 43%) και τα τμήματα πωλήσεων ( το 51%).

Τέσσερις στρατηγικές για την επιτυχία

Οι φαρμακευτικές εταιρείες πρέπει να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους, προκειμένου να επιτύχουν στη νέα διεθνή και σύνθετη αγορά. «Δεν μπορούμε να μιλάμε για μια έγκυρη στρατηγική γενικά," προειδοποιεί Dohrmann. «Αντ 'αυτού, οι εταιρείες πρέπει να σκεφτούν και να σχεδιάσουν τις στρατηγικές τους σε διάφορες διαστάσεις. Για παράδειγμα, το αν η εταιρεία δραστηριοποιείται σε ώριμη ή αναπτυσσόμενη αγορά   και τι προϊόντα πουλάει εκεί παίζουν καθοριστικό ρόλο."

Έτσι, η Roland Berger έχει προσδιορίσει τέσσερις πιθανές στρατηγικές προσεγγίσεις που μπορεί να βοηθήσει η φαρμακευτική βιομηχανία να τοποθετηθεί ιδανικά σε διάφορες αγορές προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα λύσεων.

Νέα προϊόντα σε ώριμες αγορές

Στο παρελθόν, το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις δραστηριοτήτων ήταν το κλειδί για την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης των πωλήσεων μέσω καινοτόμων λύσεων. Ωστόσο,  σήμερα οι πιο περιοριστικές πολιτικές υγείας σε πολλές χώρες και οι αυξανόμενες απαιτήσεις των ασθενών αναγκάζουν  τις φαρμακευτικές εταιρείες να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων που προσθέτουν σημαντική αξία για τους ασθενείς. Η γνώμη των ειδικών από την κλινική έρευνα καθώς και ιατρικές δοκιμές  είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία ενός προϊόντος.

Καθιερωμένα προϊόντα σε ώριμες αγορές

Ο ύψηλος  ανταγωνισμός και αυξανόμενη ευαισθησία   πελατών για τις τιμές  σημαίνει ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες πρέπει να κατασκευάζουν τα προϊόντα τους αυτής της κατηγορίας με ένα οικονομικά αποδοτικό τρόπο για να παραμείνουν κερδοφόρες. Για να γίνει αυτό, οι εταιρείες αναθέτουν ορισμένα καθήκοντα εντελώς ή να μετεγκατασταθούν τους σε χώρες χαμηλού κόστους. Οι εταιρείες που θα καυαφέρουν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας προϊόντα σε λογικές τιμές θα είναι επιτυχής, αλλά αυτό απαιτεί αποτελεσματική μανατζμαντ και  σωστό μοντέλο πωλήσεων και μάρκετινγ.

Νέα προϊόντα στις αναδυόμενες αγορές

Η αυξανόμενη μεσαία τάξη, η βελτίωση της υγείας και η αύξηση των εισοδημάτων στις αναδυόμενες αγορές είναι η κινητήρια δύναμη στη ζήτηση, ακόμη και για πιο ακριβά φάρμακα. Η ανάπτυξη νέων και καινοτόμων προϊόντων παρέχει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης. Ωστόσο, η επιτυχής είσοδος στην αγορά είναι δυνατή μόνο αν τα προϊόντα πληρούν συγκεκριμένες συνθήκες της αγοράς αλλά και τις απαιτήσεις των ασθενών. Για να το συνειδητοποιήσουμε αυτό, οι εταιρείες θα πρέπει να διεξάγουν ιατρικές υποθέσεις τους και δραστηριότητες Ε & Α σε τοπικό επίπεδο. Επιπλέον, οι εταιρείες χρειάζονται μια ισχυρή τοπική οργάνωση πωλήσεων και να συνεργάζονται με τις περιφερειακές εταιρείες, προκειμένου να αποκτήσουν αποτελεσματική πρόσβαση των ασθενών πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές.

Καθιερωμένα προϊόντα στις αναδυόμενες αγορές

Οι φαρμακευτικές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιούν τα καθιερωμένα προϊόντα για να εκτιμούν τη δυναμική τους στις νέες αγορές και να ενισχύουν τη φήμη τους. Ωστόσο, οι εταιρείες θα πρέπει να αναλύουν επακριβώς τις απαιτήσεις και τα επίπεδα ανταγωνισμού  στις επιμέρους αγορές. Κι αυτό γιατί  οι αγορές, όπως η Κίνα επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από διαφορές μεταξύ των περιφερειών της και απαιτούνται   συγκεκριμένες εξειδικευμένες στρατηγικέςστη χώρα. Κατά γενικό κανόνα, οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν ανάγκη από αποτελεσματικές πρωτοβουλιες στην παραγωγή και τις πωλήσεις. Για να γίνει αυτό, χρειάζεται συνεργασία με τοπικούς εταίρους και καλή επιχειρηματική λογική.

<< Επιστροφή στην λίστα

© BIO | info@biomagazine.gr

Powered by CreativeWorks