A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/biomagaz/cwcms_core/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: core/Security.php

Line Number: 188

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/biomagaz/cwcms_core/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: libraries/Session.php

Line Number: 672

BIO Magazine - Εθισμός στο διαδικτυακό παιχνίδι Δεκέμβριος 2015
Δεκέμβριος 2015 No38

BIO Health

Εθισμός στο διαδικτυακό παιχνίδι
Εθισμός στο διαδικτυακό παιχνίδι

Ως εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια - και κυρίως αυτών που χρησιμοποιούν τις διαδικτυακές δομές προκειμένου να γίνουν προσπελάσιμα από πολλούς χρήστες - ορίζουμε την υπερβολική και παθ- ολογική χρήση, η οποία παρεμβαίνει την καθημερινή ζωή επηρεάζοντας την καθοριστικά. Ήδη από το 1989 (Shatton, 1989) έχουμε έρευνες που προβληματίζουν σχετικά με την υπέρμετρη χρήση των διαδικτυακών δομών από τους χρήστες. Δεδομένης της ραγδαίας εξέλιξης της επιστήμης των ηλεκτρονικών υπολογιστών και της βελτίωσης της αλληλεπίδρασης χρήστη – υπολογιστή, γίνεται αντιληπτό πλέον το μέγεθος του προβλήματος, γεγονός που δικαιολογεί και το μεγάλο πλήθος των ερευνών γύρω από το συγκεκριμένο θέμα. Κυριότερη κατηγορία διαδικτυακών παιχνιδιών που εθίζουν τους χρήστες θεωρούνται τα παιχνίδια ρόλων, στα οποία συμμετέχουν πλέον - χάρη στην ύπαρξη νέων τεχνολογιών - χρήστες από όλο τον κόσμο. Στη συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών, δημιουργείται ένας εικονικός κόσμος, στον οποίο ο κάθε χρήστης συμμετέχει με τη χρήση ενός χαρ- ακτήρα που δρα, είτε ατομικά, είτε ομαδικά. Η δημοτικότητα των συγκεκριμένων ηλεκτρονικών διαδικτυακών παιχνιδιών μπορεί να γίνει αντιλ- ηπτή εάν αναλογιστεί κανείς ότι ήδη στην Αμερική το 72% των συνδεδεμένων νοικοκυριών συμμετέχει μέσω ενός τουλάχιστον μέλους σε διαδικτυα- κά παιχνίδια σύμφωνα, με την τελευταία έκθεση της εταιρείας λογισμικών διασκέδασης (2012). Τα υψηλά ποσοστά προβληματίζουν δεδομένων

ερευνητικών επισημάνσεων ότι τα διαδικτυακά ηλεκτρονικά παιχνίδια προκαλούν μεταξύ άλλων: ψυχοκινητικές διαταραχές, απόευαισθητοποίηση των συναισθημάτων, εθιστική καταναγκαστική συμπεριφορά, αλλαγές στην προσωπικότητα, αποπροσωποίηση του χρήστη, μαθησιακές διατα- ραχές και αντικοινωνική συμπεριφορά. Στην παρούσα έρευνα του Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας γίνεται προσπάθεια μελέτης της ομάδας των εθισμένων χρηστών στο διαδικτυακό παιχνίδι, καθώς και προσπάθεια ανεύρεσης μέθοδων εντοπισμού τους και θεραπείας του συγκεκριμένου εθισμου, που δημιουργεί προβλήματα τόσο στους μαθητές όσο και στην οικογένειά τους και την κοινωνία γενικότερα. Απώτερος σκοπός της παρουσίασης είναι η συλλογή δεδομένων, προκειμένου να προχωρήσουμε αργότερα στη δημιουργία προγραμμάτων αποκατάστασης.

http://www.megamed.gr/εθισμός-στο-διαδικτυακό-παιχνίδι/

<< Επιστροφή στην λίστα

© BIO | info@biomagazine.gr

Powered by CreativeWorks